Reaaliaikaan

Tervetuloa seuraamaan raskauspäiväkirjaani. Löysätkää pipoa jo valmiiksi, elämä ei aina ole niin vakavaa.

tiistai 4. lokakuuta 2011

31+1 Parempaa palvelua

Ajattelin vielä jatkaa eilistä teemaa ja kirjoittaa eräästä toisesta raskauteen liittyvästä asiasta, jonka olen ihmetyksekseni saanut panna merkille. Nimittäin siitä, että raskaana ollessa saa parempaa palvelua. Hokasin tämän jossain vaiheessa kesällä, kun mahani alkoi pikkuhiljaa muistuttamaan raskausmahaa alkuraskauden kaljamaha-efektin sijaan. Kun menin kauppoihin, sain osakseni hymyjä ja ystävällistä palvelua. Esimerkiksi Tampereella festarivierailuni aikaan poikkesin paikalliselle stokkalle etsiskelemään farkkuja, ja kun en hakemallakaan löytänyt mammavaateosastoa (ei voi ihminen tietää eikä tajuta, että mammavaatteet myydään lastenosastolla….) , jouduin änkeämään kiireisen oloisen myyjän viereen kysymään neuvoa. Myyjä vilkaisi hevifestareita silmälläpitäen valittua mustanpuhuvaa päivän kostyymiäni paheksuvasti ja jatkoi toisen asiakkaan palvelemista, mutta kun sain piipitettyä väliin asiani, että mitä osastoa etsin, niin johan oli lähellä ettei maireaksi muuttunut täti lähtenyt viemään minua sinne kädestä pitäen. Samoin apteekissa, jossa aikaisemmin tuntui siltä, että käsikauppahyllyllä norkoiluani seurattiin epäilevin silmin, on palvelu muuttunut erittäin yltiöystävälliseksi, ja omasta aloitteestaan farmaseutit lähtevät koneelta selvittelemään voiko sitä ja tuota käyttää minun tilassani vai olisiko sittenkin tämä parempi. Ravintoloissa saan hymisteleviä hymyjä ja muuallakin edessäni auotaan ovia. Välillä olen miettinyt, että pitänee nyt ottaa tästä kaikki ilo irti, sillä tiedän tasan tarkkaan, että ne hymistelyt ja hymyt muuttuvat lähitulevaisuudessa vaivoin kätketyiksi irvistyksiksi ja hiljaisiksi huokauksiksi, kun änkeämme tyypin kanssa ahtaista paikoista vaunujemme kanssa, tai kun hän pulauttaa keskelle vaatekaupan käytävää tai karjuu pää punaisena hienossa kahvilassa märkää vaippaansa. Aika aikaansa kutakin.

10 kommenttia:

  1. Löysin tässä vähän aikaa sitten blogisi ja tätä on kyllä ilo lukea. Itsekin oon yhtä ulalla näistä lapsiin liittyvistä hankinnoista ja kropan tapahtumista.

    VastaaPoista
  2. Tervetuloa lukijaksi. :)
    Kuinka pitkällä siellä päässä ollaan?

    VastaaPoista
  3. Juu, raskaana ollessa huomasin ihan saman! Mua oikein hävetti kun invalidivanhuksetkin tarjosi raitsikassa paikkojaan mulle, ja ihmiset päästi kaupan jonoissa edelle, vaikka mun mahakin oli aika pieni ihan loppuun asti...

    VastaaPoista
  4. Heiniboo, kävin kurkkaamassa pikaisesti blogiasi ja totesin, että sinulla on kyllä kaunis poika. And believe me, minä en sano tätä jokaiselle... :) pitää palata paremmalla ajalla lueskelemaan tarkemmin.

    VastaaPoista
  5. no voi kiitos, ja tervetuloa lueskelemaan:)

    VastaaPoista
  6. Onpas hauska blogi! Täytyy joskus paremmalla ajalla lueskella lisää :)

    VastaaPoista
  7. Täällä vasta odotellaan, milloin saadaan bingo huutaa. Pieni mutka on matkassa, josta voi blogistani lukea.. Mutta kamala kuume päällä ja oon alkanu kaikkee etukäteen suunnittelemaan :)

    VastaaPoista
  8. No pirskatti kun tekniikan ihmelapsi ei blogiasi löytänyt..vain muita sivuja joihin olet liittynyt...Annapas hölmölle vinkkiä?

    VastaaPoista
  9. Jaha olin onnistunu piilottaan profiilini, ei ihme ettet löytäny sitä :D nyt sinne pitäis päästä tost mun nimen kautta :)

    VastaaPoista